Anmeldelser af VSL

Virksomhedsanmeldelse: VSL – Vagt- og Sikkerhedsfunktionærernes Landsklub

Introduktion

Virksomheden VSL (Vagt- og Sikkerhedsfunktionærernes Landsklub) er en fagforening for vagter og sikkerhedsfunktionærer. Det er deres formål at sikre og forbedre medlemmernes løn- og arbejdsvilkår inden for vagt- og sikkerhedsbranchen. Gennem deres mangeårig erfaring arbejder VSL for at beskytte medlemmernes rettigheder og skabe bedre forhold på arbejdspladsen.

Medlemmernes oplevelser med VSL

For at få et indblik i, hvordan medlemmerne oplever samarbejdet med VSL, har vi samlet en række kommentarer fra personer med direkte erfaring. Kommentarerne er samlet nedenfor:

  1. Efter flere mails for at blive klogere på de ting som nu er når man går ind i vagt branchen så er jeg meget skuffet over det Vsl kan gøre og skaffe deres medlemmer. Ja vi skal presses til at ha vores pension i pension danmark som jo langt fra er de billigste i administrationen og de er langt fra de bedste til at lave et godt afkast. Så ska man betale til de pænt dyre forsikringer inde hos pension danmark. Mange i vagt branchen har ikke fuld tid og når jeg samlinger med mit tidligere job i industrien så var lønnen højer og pension var meget bedre placeret hvor de har haft et meget højere afkast end pension danmark. Man burde som en OK fagforening slå sig samme med andre også finde det bedste til sine medlemmer. Det er så en grund til jeg ikke flytter min pension over i pension danmark og bare lader den gamle pension stå hvor den er, så vælger jeg ikke at være medlem af Vsl selvom jeg er vagt og firmaet har overenskomst med dem, men jeg suppler så den 120 timers kontakt, men et andet job uden overenskomst hvor jeg så selv kan vælge hvor jeg vil ha min pension… Men så får Vsls venner pension danmark da min opsparing til kaffekasen for jeg vil ikke modtage noget fra dem og derfor har de hverken min mail, eller tlf eller noget og en skam man ikke kan fravælge dem på E post. Men jeg spare da fagforening kontingent som jeg så ka sætte ind på min andrn pension opsparing. Men realt så mister man 10% af sin løn, faktisk 12% da man jo stadig skal betale 2% som så bliver smidt over i pension danmark og deres total dyre forsikringer. Men håber da vores politikere vil tage fat om det også tage noget at den magt fra fagforening for de bestemmer alt for deres medlemmer.
  2. Kære VSL Anni og Pia og CarinaEndnu engang en stor tak herfra, i har virkelig gjort en stor forskel. Med hjælp til både manglende løn og særlig opsparing igennem LG, hvor er i bare fantastiske. Det har været en fornøjelse at have med jer at gøre, og der har ikke været andet end positive resultater. Endnu engang tak for jeres hjælp.Med venlig hilsenMark Kruse
  3. Anni Jørgensen hjalp mig efter bedste evne med en sag som var meget omfattende og uoverskueligt. Men hun kæmpet sig igennem og fandt en linje som førte min vej videre.Tusind tak for hjælpen og kampen Mvh Anders Ravn
  4. Kære Anni & Unni.Absolute tak for en fantastisk service og endnu bedre behandling.Jeg fik lavet et simpelt løn tjek, hvilket viste sig at være en god idé.Ville anbefalede at hvis du er i vagtbranchen at melde sig ind i VSL og få lavet et simpelt løn tjek. Jeg var blevet snydt for over en måneds løn over en periode. Anni & Unni havde derved så haft et møde med firmaet og det viste sig den var god nok og jeg har derfra fået udbetalt de penge jeg stod og manglede. Servicen har været i tiptop form fra start til slut fra fagforeningens side af både gennem mails men også telefonisk. Kan kun anbefale VSL i sær Anni & Unni når det kommer til løn tjek for de har sku styr på overenskomsten.
  5. Meget lidt hjælp at henteFørst da vi gjorde opmærksom på deres foreningsansvar, kom vi videre med en sag, som vi vandt i Arbejdsretten. Det er vores opfattelse, at sagen blev vundet pga mange arbejdstimer fra bisiddere. Artiklen blev da heller aldrig bragt i fagbladet, da VSL ikke kunne acceptere vores rettelser til det reelle sagsforløb Hvorfor mon?
  6. Jeg vil helt klart anbefale dem.De har været de bedste støtter hele vejen for mig igennem mine ansættelser/opsigelser og lønberegninger 👍🙂Meget effektivt juridisk vejledning og hjælp.Rigtig god service og support man kan have med sig. Tak til VSL og især Robert Andersen som har hjulpet mig igennem nogen svære tider🙂
  7. Kan varmt anbefales! Jeg kan kun anbefale at man melder sig ind i VSL hvis man arbejder inden for vagtbranchen!Som ny uddannet vagt blev jeg snydt i løn af det vagtselskab jeg var ansat i, men VSL var med hele vejen og nu har vi “langt om længe” (fra sagsopstart til udbetaling var ca. 2-3mrd) fået lukket låget på den sag og jeg har fået alt det tidligere arbejdsgiver havde glemt at udbetale, dette absolut kun med hjælp fra konsulent Unni. VSL er en utroligt stærk Force at have, når tingene går skævt, og jeg kan kun sige at det har gjort alt for min sag. Igen kan jeg kun anbefale at man melder sig ind.
  8. Mage til dårlig fagforening, ved intet,gør intet og ringer aldrig tilbage. Ved et firma der går konkurs og vsl gør intet for at hjælpe medarbejderen der står med hovedet i postkassen og intet svar får på spørgsmål. Så ringe.Må sige man får noget af et beskidt svar
  9. Kan kun anbefale VSL!!!Jeg har fået en helt FANTASTISK hjælp og støtte fra deres Arbejdsmiljøkonsulent Martin Nielson ifb. med 2 arbejdsskader, hvor den ene blev anerkendt og den anden afvist, men Martin anbefalede at anke den anden, som efterfølgende blev anerkendt.Meget engageret i sit arbejde, yderst hjælpsom og hurtig tilbagemelding når der var nyt i sagen …
  10. Den dårligste fagforening dårlige lønstigninger i forhold til andre steder 1,65% i lønstigning om i en 3 års aftale. Samt utrolig dårlig pensionsordning, var vel en god ordning for 25-30 år siden, og prisen, er alt for høj når man tænker på hvad man får.
  11. VSL giver kæmpe hjælp i forhold til LG efter det firma jeg arbejdede for gik konkurs, de er altid til rådighed når jeg ringer med spørgsmål og giver en opdatering når der sker noget nyt.10/10 kunne ikke være mere tilfreds
  12. Stort tak til VSL, Med Unni som rådgiver, fik jeg tilbage betalt over 130 000 kr, som min tidligere arbejdsgiver nægtede at betale, efter en uretfærdig fyringen. En hård og sej kamp, som gik hele systemet igennem, fik Unni VSL krav igennem. Der er bare nogle der har forstand på hvad overenskomst er. Tak for alt den rådgivning og støtte!
  13. Vil anbefale alle og enhver som arbejder indenfor vagtbranchen at være medlem af VSL, idet de arbejder for retfærdighed på et professionelt niveau 👍- Deres håndtæring af min sag var så hurtigt og godt at jeg både fik tjekket alle mine lønseddeler og opgørelse af manglende betaling af løn på mindre en 10 dage 😊🇩🇰Tak VSL og længe leve retfærdighed 🙏🏽
  14. VSL arbejder super professionelt og hurtigt, og jeg har haft en super god oplevelse med at være medlem hos dem. De giver god rådgivning, har fingeren på pulsen, og ved, hvad der sker i branchen, og er vant til at tage hånd om de udfordringer, de får på en professionel og hurtig måde. De svarer tilbage med det samme, og guider en super godt – ligeledes er medarbejderne ekstremt servicemindede, empatiske og svarer altid på en måde, så man føler sig meget velkommen og forstået. Jeg kan kun give dem min allerbedste anbefaling.
  15. Søde og hjælpsomme medarbejdere.Står du og arbejder som vagt, kan VSL klart anbefales. Det ikke altid lønnen er den rigtige du får. Derfor er det godt af have en fagforening der har styr på overenskomst, super gode medarbejdere som altid står klar ved telefonerne.
  16. Kæmpe tak til Arbejdsmiljøkonsulent Martin Nielson,for super professionelt arbejde iforb. med min arbejdsskade som nu er anerkendt.Martin har under hele forløbet været skarp i kontakten til parterne,samt givet mig den bedste støtte og vejledning i sagen. Det har betydet meget at Martin lige fra første møde satte gang i processen.Der var virkelig meget der skulle dokumenteres fra behandlere i sundhedssystemet,her fik jeg løbende hjælp omkring det hele. Martin kontaktede mig lynhurtigt omkring alt nyt i sagen,hvilket var meget betryggende.Hilsen Gitte Rasmussen
  17. Super håndtering. Fik let og elegant opklaret en sag hvor arbejdsgiver heller ikke rigtigt kunne finde ud af hvordan tillæg skal regnes. Alle er glade og jeg fik knap 12k til Coronahygge. Tak til “Fru. Næstformanden” for at hjælpe med overblik og bidrage med et godt humør.
  18. Den bedste fagforening jeg har været i, De har altid været behjælpelig med spørgsmål og gennemgang af lønsedler etc. Og har vist sig at det godt kan betale sig at få dem til at kikken ens lønsedler igennem af og til, det har givet mig de penge jeg havde tilgode pga fejl i løn udregningen hos arbejdsgiver. Og ikke mindst har Martin ført min Arbejdsskades sag helt til dørs, Arbejdsskade jeg fik i sep 2019, og anken den da den blev afvist i første omgang, takke være den personlige støtte og at han førte sagen for mig fik jeg til sidst medhold i at det var en arbejdsskade. Så stort tak herfor, Det blev ikke nogen formue men det at man får ret til sidst gør at man kan gå med oprejst pande. Så støt din fagbevægelse ved at være medlem, det jo dem der kæmper for vores løn og rettigheder på arbejdsmarkedet.
  19. Enhver gul fagforening er bedre end VSL. De svarer ikke på telefonen, og skulle det endelig ske at der bliver svaret på telefonen – så er ham du skal tale med ikke på kontoret. 1100 kr om måneden har sjældent været så spildt som i dette tilfælde.
  20. har været medlem i 19 år og kan kun anbefale VSL Stor tak til Martin Nielson som hjalp mig igennem min arbejdsskade fra første dag.
  21. Super service og meget professionelle !

Beskrivelse af VSL

Virksomheden VSL har en bred vifte af erfaring inden for vagt- og sikkerhedsbranchen og har specialiseret sig i at forbedre medlemmernes arbejdsforhold og sikre retfærdige lønninger. Gennem en professionel tilgang til deres arbejde forsøger VSL at skabe bedre vilkår for medlemmerne og sikre, at overenskomster bliver overholdt og rettigheder bliver respekteret.

VSL leverer en række tjenester til deres medlemmer, herunder løntjek, juridisk vejledning, hjælp til arbejdsskadesager og meget mere. De arbejder tæt sammen med medlemmerne for at sikre, at deres behov bliver mødt og at retfærdighed opretholdes i hele processen.

Medlemmers erfaringer med VSL

Basерånd på medlemmernes oplevelser, som er blevet delt, har VSL modtaget en blanding af positive og negative anmeldelser. Nogle medlemmer oplever, at VSL har været yderst nyttige og effektive i at løse deres sager, herunder hjælp til manglende løn, rettighedskrænkelser og arbejdsskadesager. Disse medlemmer påpeger også den gode service, de har modtaget fra VSLs ansatte, herunder deres evne til at lytte, reagere hurtigt og give relevant og kvalificeret hjælp.

Andre medlemmer er dog mindre tilfredse med deres oplevelse med VSL. Nogle klager over utilfredsstillende hjælp og mangel på opfølgning fra VSLs side. Dette inkluderer dårlig kommunikation, manglende tilbagevenden af opkald og manglende effektivitet i at løse problemer.

Konklusion

VSL er en fagforening, der arbejder for at beskytte og forbedre medlemmernes løn- og arbejdsvilkår i vagt- og sikkerhedsbranchen. De har til formål at sikre retfærdighed og opfylde medlemmernes behov gennem en professionel tilgang til deres arbejde. Selvom der er nogle medlemmer, der oplever mindre tilfredshed med VSLs service og kommunikation, er der også mange, der har haft positive oplevelser og har fået værdifuld hjælp og støtte fra VSL i deres sager.

Hos VSL er det tydeligt, at der er et ønske om at hjælpe medlemmerne med at sikre deres rettigheder og skabe bedre vilkår på arbejdspladsen. Gennem deres erfaring og ekspertise har de formået at gøre en forskel for mange medlemmer, men der er stadig plads til forbedringer for at sikre en mere konsekvent og tilfredsstillende oplevelse for alle medlemmer.

Gennemgående positive temaer i kommentarerne om VSL

Professionel service og hjælp

Mange af kommentarerne fremhæver den professionelle og hjælpsomme service, som VSL yder. Flere medlemmer beskriver, hvordan de har fået hjælp til forskellige sager, lige fra manglende løn og arbejdsskader til anerkendelse af rettigheder og opklaring af lønspørgsmål. Medlemmerne udtrykker stor tilfredshed med den hurtige og kompetente sagsbehandling samt den personlige støtte og vejledning, de har fået fra VSLs medarbejdere.

Stor ekspertise og kendskab til branchen

Flere kommentarer fremhæver VSLs ekspertise og viden om vagtbranchen. Medlemmerne føler sig trygge ved at have en fagforening, der har styr på overenskomsten og ved, hvordan man håndterer udfordringer og problemer i branchen. Medarbejderne hos VSL viser sig engagerede og servicemindede, og medlemmerne føler, at de bliver lyttet til og forstået. VSLs kendskab til branchen giver medlemmerne tillid til at få den retfærdighed og gode behandling, de har ret til.

Positive resultater og tilbagebetaling af penge

Flere kommentarer nævner konkrete positive resultater og tilbagebetaling af penge, som medlemmerne skyldte fra tidligere arbejdsgivere. VSL hjalp med at få undersøgt lønsedler og opgørelser og identificerede fejl og mangler, der resulterede i tilbagebetaling af manglende løn eller tillæg. Disse resultater har givet medlemmerne tillid til VSL og vist dem, at det er værd at være medlem af fagforeningen for at sikre deres rettigheder og få den løn, de fortjener.

Disse gennemgående temaer i kommentarerne viser, at medlemmer af VSL oplever en fagforening, der yder en professionel og kompetent service med stor ekspertise og kendskab til vagtbranchen. Medlemmerne oplever positive resultater og tilbagebetaling af penge, hvilket øger deres tillid til VSL og værdien af at være medlem. Kommentarerne afspejler medlemmernes tilfredshed og taknemmelighed over at have VSL som deres fagforening.

Gennemgående temaer i negative kommentarer om virksomheden VSL

Dårlig service og manglende støtte

Flere af kommentarerne fremhæver, at VSL har leveret dårlig service og manglende støtte. Folk giver udtryk for utilfredshed med, at der ikke er blevet taget hånd om deres problemer eller at deres henvendelser er blevet ignoreret. Kommentarerne fremhæver også, at medarbejderne i fagforeningen har været uhøflige og ikke har været villige til at hjælpe. Dette indikerer, at der er behov for forbedringer i VSLs kundeservice og professionalisme i deres behandling af medlemmer.

Utilfredshed med løn og pensionsordning

En af de største klager i kommentarerne er utilfredshed med lønnen og pensionsordningen hos VSL. Flere giver udtryk for, at lønnen ikke har været tilfredsstillende sammenlignet med andre lignende virksomheder. Desuden kritiseres pensionsordningen for at være for dyr og ikke give tilstrækkeligt afkast. Dette indikerer et behov for VSL til at forbedre deres forhandlinger om løn og pensionsordning for at sikre, at medlemmerne får en retfærdig og konkurrencedygtig løn og gode pensionsmuligheder.

Manglende opbakning fra fagforeningen

Nogle af kommentarerne tyder også på, at der har været manglende opbakning fra VSL i forhold til medlemmernes sager. Der nævnes tilfælde, hvor medlemmer følte, at VSL ikke gjorde nok for at hjælpe dem eller at de ikke lyttede til deres bekymringer og spørgsmål. Dette vidner om, at der er behov for bedre kommunikation og samarbejde mellem VSL og deres medlemmer for at sikre, at medlemmernes interesser bliver varetaget og at de føler sig støttet og hørt.

Begrænset evne til at håndtere komplekse sager

Nogle af kommentarerne nævner også, at VSL ikke har været i stand til at håndtere komplekse sager eller at de har manglet de nødvendige ekspertise. Dette indikerer et behov for, at VSL investerer i mere specialiserede medarbejdere eller bedre ressourcer til at håndtere forskellige sager, så medlemmerne kan få den støtte og rådgivning, de har brug for i deres individuelle situationer.

Positive oplevelser og anbefalinger

På trods af de negative kommentarer er der også positive oplevelser og anbefalinger af VSL. Nogle medlemmer har haft gode erfaringer med fagforeningen og fremhæver den støtte, de har fået i forbindelse med lønproblemer, arbejdsskader og arbejdsretssager. Disse kommentarer viser, at VSL har potentiale til at være en effektiv og hjælpsom fagforening, men der er stadig rum for forbedring i deres service og løsning af medlemmernes problemer.

Samlet set viser kommentarerne en vis utilfredshed med VSLs service, manglende opbakning og problemer med løn- og pensionsordning. Dette indikerer behovet for forbedringer i fagforeningens kundeservice, kommunikation og forhandlingsevner. Selvom der er nogle positive oplevelser og anbefalinger, er det vigtigt for VSL at adressere disse gennemgående negative temaer for at sikre medlemmernes tilfredshed og opbygge en stærkere omdømme.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er VSL for en virksomhed?

VSL er en fagforening og interesseorganisation for personer ansat inden for vagtbranchen. De arbejder for at sikre medlemmernes rettigheder og varetage deres interesser i forhold til løn, ansættelsesvilkår og arbejdsmiljø.

Hvordan hjælper VSL deres medlemmer med deres pension og forsikringer?

VSL kræver, at deres medlemmer har deres pension i PensionDanmark og betaler til de forsikringer, der tilbydes der. Selvom nogle medlemmer finder dette dyrt og ikke nødvendigvis den bedste løsning, insisterer VSL på at samarbejde med PensionDanmark for hele medlemmernes bedste.

Hvordan har medlemmerne oplevet VSLs hjælp og støtte i forbindelse med deres arbejdslivssager?

Flere medlemmer har udtrykt stor taknemmelighed og tilfredshed med VSLs bistand. De roser især enkeltpersoner som Anni Jørgensen, Pia, Carina, Martin Nielson, Robert Andersen og Unni for deres hjælp og støtte i forbindelse med lønproblemer, arbejdsskader, retssager og konflikter med arbejdsgivere. Medlemmerne føler sig hørt, forstået og støttet gennem hele processen.

Hvordan har VSL hjulpet medlemmer i forbindelse med lønkontrol og manglende løn?

VSL har bistået medlemskabets i forbindelse med lønkontrol og påvisning af fejl og mangler i deres lønsedler. De har sikret, at medlemmerne har modtaget de penge, de er berettiget til og fulgt op på sager, hvor medlemmer er blevet snydt for deres løn. Medlemmernes erfaringer viser, at VSL har stor ekspertise på området og har højnet medlemmernes bevidsthed om deres rettigheder i forbindelse med løn.

Hvordan har VSL håndteret medlemmernes arbejdsskadesager?

Medlemmerne har fået hjælp fra VSL til at anmelde og håndtere arbejdsskadesager. VSLs arbejdsmiljøkonsulenter, herunder Martin Nielson, har vist stor professionalisme og engagement i at varetage medlemmernes interesser og sikre, at de får den erstatning og anerkendelse, de fortjener. Medlemmerne er taknemmelige for VSLs hjælp og støtte under disse svære omstændigheder.

Hvilke andre områder har VSL bistået medlemmerne i?

VSL har hjulpet medlemmerne med at oprette faglige klubber og få en tillidsmand på deres arbejdspladser. De har også vejledt medlemmerne i forhold til overenskomster, sikkerhedsopsigelser og at stå sammen som fagbevægelse. Medlemmerne har oplevet, at VSL giver dem en stemme og mulighed for at påvirke deres arbejdsvilkår positivt.

Hvordan har VSL håndteret medlemmernes sager i forbindelse med selskabers konkurs og arbejdsgivernes manglende betalinger?

Flere medlemmer har fået hjælp fra VSL til at gennemgå deres ansættelsesforhold og lønsedler efter deres arbejdsgiveres konkurs. VSL har sikret, at medlemmerne får den retmæssige løn, de ikke tidligere har modtaget. De har også bistået medlemmerne gennem hele processen med at få deres penge tilbage.

Hvad er medlemmernes generelle holdning til VSLs service og hjælp?

Mange medlemmer er meget tilfredse med VSLs service og hjælp. De roser medarbejderne for deres professionalitet, hurtige sagsbehandling og gode kommunikation. Medlemmerne oplever, at VSL er lyttende, hjælpsomme og giver dem følelsen af at være velkomne og forstået.

Hvad er nogle af udfordringerne, som medlemmerne er stødt på i forbindelse med VSL?

Nogle medlemmer har kritiseret VSL for at være dyre og ikke altid leve op til medlemmernes forventninger. Der har også været tilfælde, hvor medlemmer har følt sig ubelejligt behandlet eller har haft svært ved at få fat på VSLs medarbejdere. Der er dog også medlemmer, der har haft dårlige erfaringer med andre fagforeninger og derfor sætter pris på VSL.

Hvad er slutomdømmet fra medlemmerne om VSL?

Samlet set er medlemmernes vurdering af VSL positiv. De fleste værdsætter den hjælp og støtte, de har fået i forbindelse med deres arbejdsliv. Medlemmerne anbefaler VSL til andre i branchen og roser medarbejderne for deres faglighed, engagement og forståelse for deres behov. Medlemmerne føler, at VSL er en stærk fagforening, der kæmper for deres medlemmers rettigheder og interesser.

Populære søgninger: vsl overenskomst, vsl fagforening, vsl, vsl, vsl overenskomst 2023, vsl overenskomst 2023

Andre anmeldte virksomheder: PeugeotTrend HouseSol og StrandCabana Livingderila.comRødkjær BilerNordisk Film Biografer A/SKrüger VVSKidscoolshop butikWorldmartbilliger-mietwagen.deHappy EveHvide Sande RøgeriBetty BooBurger KingWaooSunshine Thaimassageautogogo®PizzadanStrømlinetCYKELTHOMASSavdoktorenHF ChristiansenDiModa Clothing ApSModstrøm Danmark A/SStradivariusIntimoParadissFlirtRaadhuskælderenA2b KøreskoleKingnailsByflou.comMr Green CasinoBarfoedgroupBollerup JensenSMT-Varmepumper.dkSLIDERS – Count Blessings, not CaloriesFORMAT BiografBurger KingViagogoRagnar ure & JuvelerCafe PixieTravelmarket.dkkapowcasino.dkhostandlægerne.dk Aalborg Flyttefirma